SPORTOVNÍ VÝKON

 

Pokud jde o podávání sportovních výkonů, musí svalová tkáň a biomechanika spolupracovat tak, aby platforma pohybu byla optimální. Naše společnost definovala oblasti těla, na které je nutné se zaměřit, aby svaly pracovaly správně. Pak lze využívat naše klouby na maximum.

Posilování dolní končetiny pomocí TPPT má řadu výsledků, protože všechny svaly dolní končetiny jsou spojeny s chodidlem. Čím déle zůstává chodidlo na zemi, tím větší je šance, že se mu něco stane. Dochází ke zpomalení pohybu a riziko poranění se zvyšuje. Vybudováním svalové tolerance tkání dolní končetiny, umožňuje chodidlu lepší mobilitu i stabilitu kotníků, takže se tělo může pohybovat efektivněji.

Jako příklad si vezměme opotřebení kolene. Tento model pomůže funkci kolene. Pokud budete strukturovat chodidla a pohybovat se po straně chodidla, holenní a lýtková kost zrotují a způsobí to, že čéška nefunguje správně. Pokud jsou svaly ohebné, přeberou zodpovědnost za pohyb, a efektivnost pohybu bude optimální.

Jako příklad si vezměme opotřebení kolene. Pokud budete našlapovat a chodidlo nesprávně zatížíte, holenní a lýtková kost zrotují a způsobí to, že čéška nebude fungovat tak, jak má. Pokud jsou však svaly ohebné, přeberou zodpovědnost za pohyb a jeho efektivnost se vyladí.

Soustředíme-li se konkrétně na oblast sportu, nebo sporty, pro které je typický obranný postoj, biomechanika je následující: kolena jsou vpředu, zadek vzadu, ruce před tělem vytvářející "pilíř síly". Tlak těla společně se zatíženým chodidlem umožňuje efektivní pohyb nahoru a dolů, ze strany na stranu, dopředu a dozadu. Co se bohužel obvykle stane, je to, že se zadek v oblasti kyčlí vysune dozadu a pánev se nakloní. To znamená, že je odříznuta bránice, váha v horní části těla je špatně rozložena a dolní končetiny se přepínají. Pokud na délce pnutí mezi svalstvem horní a dolní částí těla zapracujeme, zvýšíme svalovou toleranci a dosáhneme toho, že trup při požadovaných pohybech zůstane ve správné rovině. To umožní správné fungování dolních končetin pod kolenem, nad kolenem i v oblasti pánve. Trup pak pracuje v souladu se zbytkem těla a umožňuje účinné dýchání, správnou rotaci hrudníku i optimální výkonnost.

Při TPPT důsledně praktikujeme metodu opakování mikro a makro cyklů. Zaměřujeme se tak na tkáňovou toleranci, biomechaniku pohybů i na negativní důsledky špatného rozložení hmotnosti. Existuje tzv. Základní šestka, na kterou se soustředíme, aby biomechanika byla správná. Základem každého našeho kroku je chodidlo. Tím, že se věnujeme dolním končetinám, umožňujeme chodidlům správnou funkci a efektivnější rozsah pohybů.

Soustředěním se na stehenní svaly eliminujeme pnutí v kolenech i bocích, čímž neskutečně ulevujeme přetíženým svalovým skupinám.

Posílením bederních svalů ovlivňujeme biomechaniku bránice. Ta se otevírá, a my dýcháme účinněji. To umožňuje správnou rotaci trupu a ulevuje oblasti L4-5 bederní páteře. Navíc odstraňujeme negativní důsledky nesprávného rozložení hmotnosti.

Zaměřením se na hruškovitý sval, zajišťujeme dobrou ohebnost jeho i svalů okolních. To umožňuje zvedat chodidlo ze země rychleji. Pohyb do stran je rozsáhlejší a získáte i lepší větší stabilitu při vyskakování nahoru a kupředu.

Procvičením velkého a malého prsního svalu umožníme ramenům vrátit se volně zpět do přirozené polohy. To přináší pevnost a stabilitu kloubu, zvyšuje sílu paží a umocňuje dýchání.

Budováním všech výše uvedených oblastí myofasciální tlakovou technikou nebo pomocí TPPT se stav tkání i efektivita každého pohybu, který uděláme, zlepšuje. Nezáleží na sportu, který si zvolíme, vynaložené úsilí a tepová frekvence se postupně sníží a výkon poroste.

 

Naučte se uvolnit svou sílu tím, že své tělo připravíte k tomu, aby tolerovalo nároky na něj kladené. Prostřednictvím Trigger Point Performace pomůcek a myofasciálních tlakových technik můžete zlepšit svůj výkon a to tím, že budete mít pevné, pružné svaly, které budou moci produkovat, snižovat a stabilizovat sílu hned v řadě jednoduchých pohybů.


LÝTKOVÝ SVAL

Uvolnění chodidla od nežádoucí neohebnosti mu umožní zůstat na zemi co nejkratší dobu. To zlepší váš výkon, ať už budete hrát tenis, fotbal, nebo běhat. Čím déle totiž chodidlo zůstává na zemi, tím větší je možnost se poranit. Fotbalista je zvyklý věnovat pozornost svým lýtkovým svalům. Pečuje o jejich elasticitu a uvolňuje svá chodidla, aby nebyla ztuhlá. Díky tomu jeho chodidla tráví v kontaktu se zemí kratší dobu. To vede ke zlepšení jejich celkového výkonu a snižuje riziko úrazu.


DVOUHLAVÝ SVAL LÝTKOVÝ 

Svaly dolních končetin vytvářejí neuvěřitelné množství výbušné síly, a to množstvím jednoduchých pohybů. Když svalům umožníme se pohybovat efektivně, větší rozsah a lepší funkčností chodidla umožní zvýšit výkon dolní končetiny, a tím i lepší celkový výkon.


STEHENNÍ SVALY

Zlepšení elasticity díky myofasciálním tlakovým technikám v oblasti stehenních svalů bude mít za následek dosažení strukturální celistvosti prostřednictvím řady jednoduchých pohybů. Quadballer pomáhá obnovit elasticitu a plynulost v oblasti stehenní svalů, a také zlepšit biomechaniku i vyvíjení síly.


BEDERNÍ SVAL

Tato technika, pokud ji provádíme správně, je neuvěřitelná, protože pomáhá uvolňovat svaly této oblasti a v konečném důsledku také otevřít bránici, ulevit od bolesti v dolní části zad, zajistit strukturální integritu po delší dobu pohybu. Masírujeme TP balónkem.


HRUŠKOVITÝ SVAL

TP masáží balónek se používá k tomu, aby systematicky působil na svaly v oblasti hýždí. Obnova tkání hruškovitého svalu umožní optimální přenos síly mezi boky, a tím i zlepšení pohybu a vyvíjení síly.


VELKÝ A MALÝ PRSNÍ SVAL

Působením na velký a malý prsní sval umožníme ramenům zarotovat do své přirozené polohy, tělu umožníme lépe dýchat a zároveň dovolíme pažím, aby se pohybovaly všemi směry bez omezení způsobených ztrátou tkáňové tolerance. TP masážní balónek slouží k tomu, aby uvolnil dysfunkční tkáně v oblasti prsních svalů, a tím pomohl ramenům se vrátit zpět do své původní polohy přirozeným způsobem. Výsledkem je silnější, stabilnější rameno, které pomáhá pažím volně se pohybovat a otevře hrudník tak, aby tělo mohlo lépe dýchat.