MENTORSHIP  INSTITUTE OF MOTION /IoM/ Level I

Termín kurzu:

 

Cíl kurzu:

Tento třídenní mentorship je šancí intenzivně se učit, klást otázky a hýbat se tvůrčím způsobem. Cílem bude porozumět účinkům pohybu jako klíče k optimálnímu výkonu a prevenci zranění.

Obsah kurzu:

- Podíváme se do světa vědeckých poznatků v těchto důležitých oblastech lidského zdraví: spánek, zdraví buněk, fascie a dlouhověkost.

- Seznámíme se s integračním modelem fyziologie cvičení a biomechaniky pohybů. 

- Použijeme nový pohled do pohybových struktur lidského těla a budeme zkoumat jejich interakci pro různé pohyby.

- Poskytneme strategie a nástroje, které vám pomohou využít vědeckých poznatků pro kvalitu života a pohybu vašich klientů i vás samotných.    

Metodologie IoM při navrhování pohybových programů je postavena především na dvou strategiích, kterými se budeme na mentorshipu zabývat:

1/  4Q model

Představuje srozumitelný model programování a plánování tréninkového zatížení. Přizpůsobuje se individuálním potřebám klientů, jakýmkoliv typům pohybu a pomáhá vám porozumět stanoveným požadavkům, očekávaným reakcím tkání a rekonvalescenčním potřebám.

Naučíte se tak snadno vytvářet program, který vyvažuje trénink rekonvalescencí, intenzitu odpočinkem, specifičnost nahodilostí a strukturu variabilitou v prostředí tělocvičny i mimo ní. Co se volby výběru cvičení týče, 4Q se stará o “proč“ a “kdy“.

Pozornost v tomto modelu bude zaměřená na oblast mobility, síly a metabolického tréninku.

S tímto komplexním a variabilním přístupem nebude složité vytvoření optimálního a efektivního programu pro jakéhokoliv klienta.

2 /  6 krokový princip

Způsob jakým efektivně charakterizovat či nastavit jednotlivá cvičení pro změnu na úrovni tkání, svalů, kostí a nervové adaptace. 

Jde o šest klíčových faktorů či elementů, které navazují na 4Q model a dále přesněji charakterizují pohyby.

- orientace vůči gravitaci
- samotný pohyb
- druh zátěže
- postavení dlaní
- postavení chodidel
- velikost zátěže

Pokud tohle vše zvládnete, tak dostanete vlastní strategii pro udržitelnost výkonnosti v bezbolestném stavu.

 

Lektor: 

Jan Hutňan

Health & Movement specialista a člen teamu Institute of Motion.

Global ViPR Educator 
Co-Founder EvoPrime Fitness 

Co říká Jan sám o sobě :

Mým cílem je pomáhat trenérům i dalším lidem posílit jejich zdraví a zlepšit kondici a výkon prostřednictvím udržitelných, preventivních zdravotních řešení, poskytovaných živě nebo online.

Mým úkolem je pozvednout povědomí o zdraví a kondici v Austrálii a po celém světě.

Vždycky jsem byl součástí fyzického světa. První polovinu života jsem hrál hokej a jeho druhou část působím jako osobní trenér. V několika posledních letech jsem se stále více zajímal o hlubší stránku lidského těla. Jak náš systém funguje jako celek, jak posílit nejen svaly a tkáně, ale také podporovat zdraví nervů a buněk. Díky své vášni, nadšení, zvědavosti a mým mentorům jsem se začal zajímat, jak zvýšit schopnosti tělesných funkcí na nejvyšší úrovni. Jinými slovy, co můžeme udělat pro to, abychom byli těmi nejzdravějšími a nejsilnějšími verzemi nás samotných co nejdéle… a chci se o to s vámi se všemi podělit.

 

 

 
Gopay Platební karta Platební karta Platební karta Platební karta Platební karta Platební karta Platební karta