ANATOMIE

 
 

ANATOMIE RAMEN

Pokud svaly obklopující rameno ztratí tkáňovou toleranci, je biomechanika v ohrožení a rameno nemůže fungovat správně. Pokud svaly nejsou plně funkční, dochází postupem času ke ztrátě síly a flexibility a v přilehlých oblastech se objevují bolesti. Cílenou masáží obnovíme elasticitu, čímž vytvoříme prostředí s dobrou strukturální celistvostí a správnou biomechanikou. Pokud porovnáme svaly v oblasti ramen, největší a nejvýznamnější jsou svaly prsní.

Triatlon se skládá ze tří disciplín: plavání, jízdy na kole a běhu. Pokud se díky dlouhému plavání vysílíme, můžeme ztratit formu. Dostaví-li se při kraulování únava, přebírají odpovědnost ramena, ale jejich síla se pomalu vytrácí. V té chvíli se zapojí prsní svaly, aby ramenům pomohly, ale způsobí, že ramena natočí dopředu.

Při jízdě na kole se ramena unaví tím, že vlastně drží celou horní část našeho těla. Díky pozici loktů a rukou jsou nuceny podporovat tělo ve stabilní poloze prsní svaly.

Pokud jsou prsní svaly přetížené, ramena se stáčejí dopředu a zamezují tím správnému přísunu kyslíku do plic. Paže se pak pohybují namísto podél těla spíše před ním, čímž narušují správnou biomechaniku a omezují výkon.

Abychom zamezili tomuto biomechanickému napětí, musí mít všechny svaly horní části těla zdravou strukturu, dobrou elasticitu a musí být silné, jinak hrudník ramena namůže. Mnoho z nás se mylně domnívá, že posilováním a masážemi zádových svalů zatahujeme ramena do správné polohy. Místo toho bychom jim měli umožnit, vrátit se na své místo přirozeným způsobem. Tím, že obnovíme elasticitu prsních svalů, zmírníme pnutí v horní části těla. To umožní ramenům usadit se zpět, relaxovat a obnoví se správný přísun kyslíku.

I lidé, kteří nesportují, jsou svalovou dysfunkcí ohroženi. Každodenní aktivity jako práce u počítače, telefonování nebo řízení způsobují, že se ramena stáčejí dopředu. Kdykoli je ruka před tělem hrudník nebo prsní svaly jsou aktivovány. Všechny aktivity tak ovlivňují trapézový sval a samozřejmě také rameno. Při spánku se obvykle všichni převalujeme ze strany na stranu. To však způsobuje ztrátu elasticity v ramenech a hrudníku. Tělo se, zatímco spíme, snaží napravit újmy způsobené během dne. Pokud si při spánku rameno zalehneme, zabráníme správnému průtoku krve, a tím můžeme ozdravný proces omezit.